Wednesday 23 November 2011

always think positive no matter what..


this ayat ha teringat kan aku kat ayah aku..=) (my hero)
ayah aku seorang yang always think positive.. aku jarang sekali dengar die mengeluh "kenapelah jd mcm ni" jarang sekali dengar die buntu bile 1 plan die x jadi or whatever la.. ayah aku seorang yang.. fast thinker kot? fasthinker die pon aku rase disebabkan positive thinking die.. ayah aku cakap..(along aku pon pna cakap) lebih kurang camni ayt die :  kamu mesti try dulu buat..kamu kene cakap kamu boleh(positive).. kalau kamu awal2 dah cakap tak boleh (negative)..otak kamu akan set lah TAK BOLEH walaupun sebenarnya kamu boleh buat..haaaah...mcm aku perhatikaan kalau aku melompat dulu2 lah kat sekolah kan ade lompat jauh..kalu aku keep positive thinking..i will past the line..tapi bile aku pike aku x boleh..memg bile sampai mase nak lompat,aku mmg xlompat lah..kaki aku mesti false..or xjd lompat..
hebat tak penangan otak kite terhadap tindakan kite? subhanaAllah..indah ciptaanNya..
kalau aku macam regret tak dapat sumthing yang aku nak..confirm aku kne brainwash dgn ayah aku..(if i call him n mengadu lah)hahah..ayah akan cakap  ..Allah tuh adil..kamu tak dapat benda tuhh skarang..mybe mase lain kmu dapat..redha je lah rezeki org lain..dah rezeki diorang dulu.redha la..ade hikmah sebalik semua tuh..kamu kne take it as challenge lah..kamu dipilih untuk hadapi benda tuh..jangan dengki org nidapat cuti,kamu tak dapat..xbaik..kamu kene accept..think how to overcome masalah..bukan think why n why n why..masalh tuh datang kat kamu..haha betul jugak kann ape ayah aku cakap..(along + ibu aku pon slalu gak cakap camtuh)
think positive that u can do it! u can faced it! u can when u believe you can!!
benda ni ade kene mgene gak degan pembebasan hormon ape tah.xsilap..ade 2 hormon.. kalau cam kite berfikiran negative kan ?hormon kortisol akn dilepaskan yg leh bawak kesan negatif kpada kite..haa..macam kalu kite senyum n pike positive hormon serotonin (xsilap aku lah) akan kelua n akan mengurangkan rasa gemuruh or ape yg negative.. so korang boleh pilih.. nak senyum or nak stress je manjang okay? hahaha  tengok aku..aku marah pon aku senyum..hahaha.. moral of the story meleret2 ni sebenarnye aku nak cakap think positive okay ..=) chiiiiiiaaaaaww!! assalammualaikum


p/s : kalau rase pemikiran korang mule jd negetip time korang down .. dengar la lagu ni >> stay the same by Joey McIntyre.. haa..along aku gak ni yg suh aku dgr..haha.. ok chiawww!!

No comments:

Post a Comment