Monday 10 October 2011

no title

p.e.n.a.t...
i am so tired..
i am so sick..
really i meant this.. penat dengan segale yg jadi.. penat kat wad..penat dgn setiap pe'el manusia sekeliling..penat dengan diri sendiri!!..
1 peristiwa harini..buatkan aku sangat2 terasa bertapa pentingnya tugas seorang jururawat untuk alert dengan setiap perubahan pada pt.. td ade 1 kes .. buat tepid sponging.. tetibe spo pt  turun mndadak.. first2 tuh fikir it is ok..tp makin menurun..xda sape take action tok inform sn. finally mmg aku dah x leh blahh..aq minx mmber p inform..then suddenly sn attend to pt..n cek 02 ..there is mistake had happen when someone did not open d O2 properly..then after that,do the suction(xbtul eja)..then the spo2 naik smula ke keadaan asal.. Alhamdulillah.. rase lega sangat2..humm..50% pt life is in nurses hand.. bnda ni jadi peringatan pade aku..becareful n always alert with some abnormality..cuba bayangkan kalau aku n kwn2 x dtg kat pt wat prosedur..mybe kitorang x akan perasan abnormality tuh..huu.. Alhamdulillah..tiada "kalau " dalam islam..setiap apa yg berlaku itu ada hikmahnya..ada kebaikannya..bersangka baik pada Allah..Allah tak akan menzalimi hambanya..melainkan hambanya sendiri yang menzalimi dirinya sendiri..wallahualam..mcm2 keja aku wat hari ni kat wad..tp xleh nak nyatakan disini ats sebab privasi pt..hemm.. but being in clinical site give me a lot of experience n knowledge about how's the reality of life..
Allah..give me the strenght to face the things that You give to me.. i'm doing this job it is all because of You yaAllah..Amin..

No comments:

Post a Comment