Tuesday 4 September 2012

aku ingin terbang

aku nak terbang . terbang tinggi . tinggalkan orang sekeliling .terbang bersama angan aku :)
haha i am shoooo jelly if dengar ade orang belajar / kerja kat luar negara ;/ 
aku rasa aku takde peluang nak menjejak kaki ke negara orang yang jauh dari malaysia atas alasan belajar . alasan kerja? maybe boleh maybe tak . . if nanti aku qualified jadi staffnurse .. lesen aku laku kat seluruh dunia . so aku boleh apply nak kerja kat arab saudi mungkin? or jadi sukarelawan nurse masa perperangan ?  inshAllah.. jika itu ah jadi tugas yang aku harus pikul satu hari nanti.. aku akan lakukan.. yesss..dah melalut sampai ke tahap pekerjaan .. 
sebenarnya , kadang kadang setelah apa yang berlaku dalam hidup aku, aku rasa nak pergi jauh.. jauh dari semua orang . aku nak bawak diri aku jauhhhh..jauhhhhhhhh biar semua orang sekeliling sedar yang aku takde dan aku penat dengan semua ni . bila semua dah selesai aku rasa aku takda hati yang perlu dijaga lagi, tangungjawab aku berkurang , aku harap aku dapat terbang jauh dari malaysia =)
duduk negara orang , belajar berdikari , belajar keraskan hati , belajar erti hidup ditempat orang . .

 rindu itu pasti .. jasad jauh , hati masih dekat .. =) 
jika perasaan rindu yang dipersoalkan , tidaklah aku berada di johor bahru sekarang ni..
jauh dekat aku dengan orang yang aku sayang,  rindu itu pasti . 

doakan yang terbaik untuk aku , 
yang pasti aku akan terbang setelah : 
aku yakin sayap aku kuat 
aku yakin tangungjawabku sudah langsai
aku yakin tiada hati yang perlu aku jaga selain hati aku..

tetapi kalau aku ingin terbang , tapi Allah tidak izinkan.. tetaplah aku disini . . 
  ingat !
jasad jauh , hati tetap dekat .. rindu itu pasti 
aku ingin terbang .
assalammualaikum
maafkan salah silap 


Butterfly terbanglah tinggi

Setinggi anganku untuk meraihmu
Memeluk batinmu yang sempat kacau
Karna merindu

Butterfly fly away so high

As high as hopes I pray
To come and reach for you
Rescuing your soul
That previous messed up false me and you

butterfly : kejayaan aku
so aku seru kejayaan aku sampai tahap tinggi macam yang aku angankan dan aku akan raih ia sedapat mungkin..
aku ingin terbang 


dalam lagu ni lirik selain yang aku hilight kan , takde kena mengena dengan aku okay.. haha

No comments:

Post a Comment