Saturday 7 April 2012

sesuatu yang tidak terlihat

dia, memang nampak kuat dan hebat 
dia, sentiasa menyuntik kata-kata semangat dan perangsang kepada kamu
TETAPI
 disebalik kekuatan dan kehebatan itu,
dia sebenarnya sedang mengumpul serta mencari kekuatan 
untuk terus bangkit dan menyulam hatinya yang retak seribu..
 this aku dapat dari page facebook "seandainya Kau ciptakan dia milikku,satukanlah hatinya dengan hatiku"

'dia' dalam ayat kat atas ni aku dedicate kat ibu aku..

ibu namak je kuat ,selalu nasihat aku..selalu bagi kate pembakar semangat kat aku , memang kalau aku ni bukan anak die..aku takkan tahu perit pedih yang tak terlihat dari reaksi muka ibu..

ibu sangat kuat..sangat tabah..sangat gigih dalam memujuk hati die sendiri untuk kuatkan diri dia..untuk terima segala apa yang pahit berlaku dalam hidup die..
hati dia RETAK SERIBU..even aku boleh cakap hati die maybe dah takleh cantum kesan dari ape yang dah berlaku dalam hidup die..
if aku ade kat tempat die.. aku tak yakin yang aku still akan tersenyum even nak buat senyum FAKE pon aku tak mampu..
ayat kat atas tuh memang menggambarkan ibu aku..
tak perlu aku bagitahu kamu,kamu dan kamu (yang sedang baca ni) apa disebalik post aku kali ni..
but ..kadang2 orang yang kita tengok gembira SELALU tuh sebenarnya menyimpan duka yang TERLALU..

aku doakan ibu dan ayah aku bahagia didunia dan akhirat..
amin..inshaAllah..
assalammualaikum..chiawwww.. ;) 

No comments:

Post a Comment